neljapäev, 1. juuni 2017

MAIKUU KOKKUVÕTE + JUUNIKUU PLAANID


Kuna eilsega sai Maikuu läbi, siis täna on paras aeg teha kokkuvõttev ülevaade möödunud kuust.
Minu Maikuu kalenderplaan nägi ette nelja jooksuvõistlust:
1) 1. Mai - Suurjooks Ümber Viljandi Järve / umbes 12 km
2) 6. Mai – Vändra Maraton / 16 km
3) 14. Mai- Rapla Selveri Suurjooks / 10 km
4) 20. Mai - SEB Maijooks / 7 km
Nendest jäi minu jaoks ära Rapla Selveri suurjooks, kuna kalenderplaani väliselt lisandust 13.ndal Mail plaani sisse Helsinki City Run osaluse võit ja püht füüsiliselt ma järgmine päev ei oleks jõudnud Raplasse jooksma, sest koju jõudsin 14.Mai hommikul 03.00 ajal. Ärkasin küll vara, kuid väga väsinuna.

Üleüldiselt oli enamus kuust väga raske. Suurjooks ümber Viljandi oli raske oma rajaprofiili pärast. Jooksin esimest aastat ümber Viljandi järve. Alguses oli tempo ja hingamine paigas, kuid esimene suur tõus rikkus asja ära ning ülejäänud rada oli sellevõrra väga raske läbida. Aga ära ma selle tegin ning hiljem peale finishit oli väga mõnus kuuma suppi süüa ja lihtsalt päikse käes vedeleda.
Sama nädala laupäeval suundusin juba Vändrasse, kus olin otsustanud joosta 16 km. Ilm oli hea. Sai lausa särgi väel joosta. Rada kulges mööda asfaltkattega teed ja metsade vahel, mis omakorda andis tunnistust, et päikesega kipub niimoodi väga kuum olema. Jooks kulges hästi, ilma viperusteta ja peagi olin juba finishis. Hiljem tekkis probleem, mida seni pole tekkinud. Organism otustas, et sel korral ta ei taastu ise ära ja vajab kõrvalist abi, mistõttu sai õhtul 2 tundi veedetud erakorralise meditsiini vastuvõtu jälgimispaltis tilgutite all.
Tehti kõik analüüsid, südame film, kopsuröntgen... kõik olid korras. Midagi ei leitud. Lihtsalt halb päev, minu jaoks.
Järgmine jooks oleks pidanud olema Rapla Selveri suurjooks, kuid selle asemel sõitsin Soome Helsinki City Run´ile. Mõte „minna“ tundus lausa hullumeelsena peale möödunud nädalavahetuse Vändra jooksu. Kuid võtsin endale eesmärgi „JOOKSEN NII NAGU JÕUAN JA KUIDAS TUNNEN , ET ENNAST TAPMA MA EI HAKKA!“ Kuid üllataval kombel oli jooks ülimõnus ja nauditav. Kui nüüd välja jätta järgmine tekkinud probleem- JALAKRAMBID. No kui halvasti võib veel minna. Joostud ma sain oma jooksu ja olin ülirõõmus selle üle.
Maijooksu kirjeldamiseks võiks öelda... Kerge rada, ilus ilm, kiire jooks ja jälle jalakrambid.

Nüüdseks olen kaks nädalat puhanud mille alla lisandub ka jalamassaaž ning vitamiini kuur- magneesim, kaltsium, raud, foolhape ja multivitamiinid. Jooksmas pole käinud rohkem kui korra. Käisin proovisin selle nädala alguses kuidas jalad on. Kas laseb joosta või ikka tõmbab krampi. Tegin kiire 2,4 km otsa. Ütleme nii, et pole juba väga ammu kilomeetri aega alla 6 minuti jooksnud ja seda 2 km järjest. Esimese km jooksin ajaga 5.54 ja teise ajaga 5.39. Õnneks jalad lubasid joosta, kuid üle pingutama ei hakanud. Sellest ka vaid 2,4 km. 
Enne Narva energiajooksu proovin teha vähe pikma aeglase pulsipõhise ringi ning vaatan kuidas jalad ennast siis üleva peavad. Kuna jooks on nädalavahetusel siis mõistlik oleks see jooks nädala alguses ära teha. Vastavalt tulemusele otsustan, kas puhkan edasi või lähen jooksma.


Juunikuu kalenderplaanis on hetkel kirjas 4 jooksu:
1) 10. Juuni- Narva Energiajooks / 21 km
2) 16. Juuni- Elva südaööjooks/ 10 km
3) 17. Juuni- J.Lossmani Mälestusjooks / 6,5 km
4) 18. Juuni- Kõva mehe jooks ?!??!??!? / 10 km

Loodetavasti sujub Juunis kõik paremini kui Mais.
Millistel jooksudel plaanid sina osaleda ?




Kirjutamiseni K :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar