teisipäev, 6. veebruar 2018

KAALUKAOTUSVÕISTLUS 1. NÄDAL

Ei teagi, kas nüüd olen veidi kõrgelt kukkunud või endiselt täie mõistuse juures. Aga antud hetkel tundub, et see on üks sõgedamaid asju mida ette olen võtnud. Võiks ju võtta, mis iganes võistluse ja selle lihtsalt niisama ära teha... Kuid KAALUKAOTUSVÕISTLUS. Samas mida mul kaotada on... ainult KAALU. Tegelikult on tegemist siiski EELKÕIGE KEHAKOOSTISE PARANDAMISEGA, mitte otsese kaalu kaotamisega. Ja kui selle juures ka natuke kaalu õnnestub kaotada siis on see vaid plussiks. Aga kui peaks õnnestuma kaalu kaotada, siis HOLY MOLY ma panen kohe peo püsti. Kooki näost sisse ei hakka ajama, kõik kes peole kutustuks osutuvad need saavad porgandit järamiseks ja  värska vett!  Never mind! Ma järan neid porkse üksinda.

Võistlust korraldab ja treeninguid viib läbi personaaltreener Heidi.
Kuid, mis on siis sellise võitluse eesmärk? Eesmärgiks on 5 nädala jooksul tervisliku toitumise ja teadliku treeningu abil saavutada maksimaalne rasva kaotus ja kehakoostise paranemine.
Võistlusel osalemiseks ja võistlusel püsimiseks on omad reeglid:
1. Terve võistluse vältel peab olema sama tiim ehk tiimiliikmeid ei ole võimalik vahetada.
2. Igal nädalal on vaja osaleda vähemalt ühes personaaltreener Heidi  poolt juhendatud treeningus.
3. Iga nädal toimuvad mõõtmised ( kasutades kehakoostise mõõtmise seadet ja mõõdulinti) , mille põhjal koostatakse nädala TOP ja ka lõpptulemused.
4. Tiimiliikmetel ei ole kohustust käia treeningutel samal ajal.
5. Võitjad selgitatakse välja, võrreldes kehakoostise mõõtmise andmeid võistluse algul ja lõpus. Määravaks on rasvaprotsendi ja lihasprotsendi vahekord.


Kuna tegemist on mu sõbrannaga ja kui ta kirjutas: " Kas oleksin huvitatud osalemisest?" Siis oli vastus " JAA " kiirelt tulema. Isegi ei tea miks. Samas väljakutsed on põnevad ning see tundub ka paraja väljakutsena.

Nüüdseks on 1 nädal sellest võistlusest/challengeist möödas. 31. Jaanuar saime Heidiga jõusaalis kokku, kus mõõtsime kõik näidud ning seejärel rääkisime varasematest treeningutes, mis koormusel ma neid teinud olen, kui pikk paus on viimasest jõusaali külastusest jne. Seejärel näitas erinevate harjutuste tehnikat. Kuidas peaks midagi tegema, et sellest ka kasu oleks. Peale seda 1,5 tundi kerget treeningut olid mul jalad ikkagi all nagu nuudlid. Ausõna, mul polnud jalad veel ennem nii nuudlid olnud peale alakeha treeningut. Ilmselt mängis kõiges selles suurt rolli just see, et ma ei olnud juba tükk aega jõusaalis käinud. Tulenevalt sellest olid ka lihased järgnevatel päevadel valusad.
Kõige hullem oli järgmisel hommikul. Kui ükskord voodist välja sain, siis mu oma keha raskus oli jalgadele liiga raske... Nutta või naerda, ei osanud kumbagi teha. Aga õnneks oli selline tunne vaid mõne hetke ja kadus varsti ära. Jalad ise olid veel mitu päeva korralikult valusad. Hea oli, et järgmine treening nägi ette ülakeha treenimist.

Ülakeha treening päeval pidin hakkama saama oma teadmistega, sest ei olnud veel kava, mille järgi trenni teha. Kuna need asjad ei käi nii kiiresti. Õnneks ma nii tumba ka ei ole, et poleks osanud midagi teha. Kuna olen enamus masinatega tuttav, mis meie jõusaalis asuvad, siis sain hakkama. Järgmisel päeval sain ka oma treeningkava kätte. Eile oli siis korralik kava järgi alakeha päev. Esimese soojendusharjutusega andsid jalalihased end tunda. Olid veel valusad, kuid see valusus kadus peale soojendust ära. Sain korralikult teha omale ette nähtud harjutusi. Õhtu lõpuks olid jalad taas nagu nuudlid all. Ju oli korralik trenn!

Treeningpäevad jõusaalis on Esmaspäeval, Kolmapäeval ja Reedel.  Aga kuna treeningud hakkasid Kolmapäevast peale, siis arvestan nädalat Kolmapäeva õhtust järgmise Kolmapäeva hommikuni. Muudel päevadel võin vabalt valida, kas puhkan või teen natuke kardiot ka juurde lisaks jõusaalile. Kõndimine, jooksmine, rattaga sõitmine. Peaasi, et koormusega liiale ei lähe. Esimesel nädalal ma muud lisaks ei teinud, 3x jõusaali ja muud päeva puhkasin. Uuel nädalal ehk teen ühel-kahel päeval midagi lisaks, et ikka täislaks oleks. Aga katsun minimaalse koormusega hakkama saada. Üle ei tasu ka pingutada kuid piisavalt, et ikka tulemust ka tuleks. Muidu olen 5 nädala pärast endselt samas punktis kust alustasin.

Muidugi mängib selles kõiges suurt rolli ka toitumine. Ega väga palju ei muutuks kui ajaks sel ajal pirukaid ja komme näost sisse. Mingi ulme kulli pilguga ma nüüd ei jälgi mida suhu pistan, kuid asi on valikutes. Kui ikka on valida tervislikum amps siis valin selle. Selle nädala suutsin üsna valutult üle elada. Üle ei söönud, magusat ei tarbinud, menüüs oli nii puu kui juurvilju, muna, liha, mitmevilja putrusid.  Saia ja  leiva tooteid tarbin juba pikemat aega minimaalselt, et sellega pole üldse probleemi, rääkimata suhkru kasutamisest. Pole juba üle aasta seda kraami üheski oma kuumas joogis kasutanud. Magusainena kasutan mett.
Ühesõnaga, kõik on valikutes kinni. Kui teha õigeid valikuid siis ei kaldu ka teelt kõrvale.

Võistluse 2. nädal hakkab homsest. Homme tuleb ka uus kehakoostise mõõtmine. Eks paistab kas selle nädala ajaga on mingi muutus ka toimunud või olen endiselt alguspunktis kinni!






Kirjutamiseni K :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar